Dixit 5: Marzenia
Producent: Rebel
Przy pomocy kolejnych kart z Dixit 5 Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze.Dodatek do gry Dixit lub Dixit Odyssey.
Kupując ten produkt możesz zebrać do 6 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 6 punktów które można zamienić na kupon o wartości 1,20 zł.
Opis
Typ wydania: | dodatek do gry |
Rodzaj: | familijna |
Wiek: | od 8 lat |
Autor: | Jean-Louis Roubira |
Wydanie: | polskie |
Koszulki na karty: | MAYDAY Magnum Gold |
Rok wydania: | 2014 |
Liczba graczy od: | 3 |
Liczba graczy do: | 6 |
Czas gry w min. od: | 30 |
Czas gry w min. do: | 30 |
Więcej informacji
Dixit 5 to 84 nowe karty, świetnie narysowane przez Francka Diona - francuskiego ilustratora i reżysera filmów animowanych.
Uwaga: Jest to czwarty dodatek do gry Dixit i Dixit Odyssey!
Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.
Na czym to polega?
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.
Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!
Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Zawartość pudełka:
- 84 karty
- instrukcja
Pasujące koszulki na karty: