Cosmoludo: Hokito
Producent: Rebel
Cosmoludo: Hokito - Niebanalny pojedynek dwóch umysłów
Kupując ten produkt możesz zebrać do 8 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 8 punktów które można zamienić na kupon o wartości 1,60 zł.
Opis
Typ wydania: | samodzielna gra |
Rodzaj: | edukacyjna, logiczna |
Wiek: | od 8 lat |
Mechanika: | abstrakcyjna (np. szachy), dla 2 graczy, ruch po siatce, ruch z punktu do punktu, zbieranie zestawów |
Wydanie: | europejskie z polską instrukcją |
Rok wydania: | 2023 |
Liczba graczy od: | 2 |
Liczba graczy do: | 2 |
Czas gry w min. od: | 10 |
Czas gry w min. do: | 20 |
Strona gry w serwisie BBG | Link do strony produktu |
Więcej informacji
Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów!
Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to zupełnie nowe wyzwanie, którego poziom trudności w pełni zależy od tego, jak zaawansowani są uczestnicy.
Na czym to polega?
- W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy.
- Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek).
- Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem - na innym stosie.
- W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd.
- Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć.
- W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go.
- Mnogość dostępnych możliwości, zwłaszcza na początku gry, sprawia, że sytuacja na planszy jest niezwykle zmienna, a przeciwnik zawsze może zaskoczyć nas niezwykle zmyślnym zagraniem.
- Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń.
- Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.
Zawartość pudełka:
- plansza
- 18 białych pionków
- 18 czarnych pionków