Nieświadomy umysł
Producent: Lucky Duck Games
Nieświadomy umysł - Gratka dla fanów eurogier!
Kupując ten produkt możesz zebrać do 22 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 22 punktów które można zamienić na kupon o wartości 4,40 zł.
Opis
Typ wydania: | samodzielna gra |
Rodzaj: | strategiczna |
Wiek: | od 12 lat |
Autor: | Antonio Zax, Jonny Pac, Laskas, Yoma |
Mechanika: | medycyna, przydzielanie robotników, zbieranie zestawów |
Wydanie: | polskie |
Rok wydania: | 2024 |
Liczba graczy od: | 1 |
Liczba graczy do: | 4 |
Czas gry w min. od: | 60 |
Czas gry w min. do: | 120 |
Strona gry w serwisie BBG | Link do strony produktu |
Więcej informacji
Na przełomie XIX i XX wieku austriacki neurolog Zygmunt Freud stworzył rewolucyjną teorię zwaną psychoanalizą, związaną z badaniem nieświadomego umysłu. Niebawem uczniowie i zwolennicy Freuda zaczęli spotykać się regularnie w jego mieszkaniu co środę, aby dyskutować o psychologii i symbolice marzeń sennych. Grupa ta - Środowe Towarzystwo Psychologiczne – zapoczątkowała światowy ruch psychoanalityczny.
Jako członek tego stowarzyszenia dążysz do stworzenia nowych technik terapeutycznych, założenia praktyki, zwiększenia liczby pacjentów i stania się najwybitniejszym współczesnym Freuda. Aby to osiągnąć, będziesz dzielić się spostrzeżeniami, dyskutować o pomysłach z innymi członkami i publikować teorie. A żeby zachować bystrość umysłu, prawdopodobnie będziesz potrzebować kawy. Dużo kawy.
Nieświadomy umysł to gra o zarządzaniu zasobami, w której występują takie elementy jak budowa silniczka, poruszanie się na rondlach oraz łańcuszki akcji.
W swojej turze umieszczasz 1 albo 2 pomysły na planszy, aby wykonywać różne akcje, takie jak rozbudowa swojej planszy, dobieranie i zagrywanie kart badań oraz poruszanie się po mapie Wiednia. To, gdzie umieścisz swoje pomysły, wpłynie także na ruch kałamarza na rondlu twojej planszy, aktywując rząd i kolumnę wcześniej przygotowanych płytek z efektami. Najważniejszym zasobem w grze (oprócz słynnej wiedeńskiej kawy) są wglądy w psychikę pacjentów. Będziesz potrzebować wglądów w różne aspekty na różnych poziomach, by interpretować marzenia senne pacjentów: od jawnych aż po ukryte, nieświadome pragnienia. Analiza snów pozwoli ci zdjąć z pacjenta traumę i zyskać zasoby, nowe zdolności czy punkty zwycięstwa.
Wraz ze wzrostem reputacji poszczególnych terapeutów wiedeńskiej grupy rośnie reputacja Freuda. Gdy osiągnie ona odpowiedni poziom, następuje koniec gry i zwycięstwo gracza z największą liczbą punktów.
Zawartość:
- 21 kart koszmarnych marzeń
- 10 kart tajemniczych pacjentów
- 12 kart przeobrażonej traumy
- 12 uniwersalnych kart badań
- 1 płytka rozprawy o zmarłych
- 1 płytka celu nawiedzonej lokacji
- 4 spaczone tarcze wglądu
- 6 znaczników mrocznego wglądu
- 6 szalonych startowych
- płytek notatnika
- 28 żetonów szaleństwa
- 1 karta podsumowania szaleństwa
- 1 żeton sprawdzenia szaleństwa
- 4 drewniane figurki pupili
- 4 płytki pupili
- 1 tekturowa figurka gramofonu
- instrukcja
Opis w BGG: BoardGameGeek.com