Small World (edycja polska)
Producent: Rebel
Small World to strategiczna gra planszowa, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie...
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Kupując ten produkt możesz zebrać do 17 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 17 punktów które można zamienić na kupon o wartości 3,40 zł.
Opis
Typ wydania: | samodzielna gra |
Rodzaj: | strategiczna |
Wiek: | od 10 lat |
Autor: | Philippe Keyaerts |
Wydanie: | polskie |
Liczba graczy od: | 2 |
Liczba graczy do: | 5 |
Czas gry w min. od: | 60 |
Czas gry w min. do: | 90 |
Więcej informacji
Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.
Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
Co znajdziesz w Small World:
- przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
- najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
- czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
- warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
- 20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
- dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
- losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej
Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!
Zawartość pudełka:
- 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
- 6 kart pomocy
- 15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
- 168 żetonów ras
- 18 żetonów zapomnianych plemion
- 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
- 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
- 109 żetonów punktów zwycięstwa
- 1 kostka posiłków
- znacznik rundy
- zasady gry
- numer Days of Wonder Online Access
Linki:
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja w serwisie Poltergeist (2)
- Recenzja w serwisie Secretum.pl
- Recenzja na blogu Spiellust
- Rzut okiem w Games Fanatic
- Wideorecenzja "u Wookiego"
- Recenzja w serwisie Gildia Planszówek
- Recenzja w Rebel Times #21
- Wideorecenzja w serwisie GameTrollTV
- Wideorecenzja Table Top (j. angielski)
- Opis w serwisie BoardGameGeek (j. angielski)
2016-03-30
Przyjemna gra
Początkowo nie byłam pewna czy gra mi podejdzie (nie lubię podbijać i niszczyć w trakcie gier), ale po pierwszej rozgrywce uznałam, że gra się całkiem fajnie. Duży plus za grafiki i ogólny wygląd i klimat gry - jest prześmieszny.