Twilight Imperium Fourth Edition (angielska)
Indeks: TI03
Producent: Fantasy Flight Games
Twilight Imperium Fourth Edition - Czwarta edycja jednej z najbardziej legendarnych gier planszowych
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Kupując ten produkt możesz zebrać do 58 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 58 punktów które można zamienić na kupon o wartości 11,60 zł.
Opis
Typ wydania: | samodzielna gra |
Rodzaj: | strategiczna |
Wiek: | od 14 lat |
Autor: | Christian T. Petersen |
Wydanie: | angielskie |
Koszulki na karty: | mini american |
Liczba graczy od: | 3 |
Liczba graczy do: | 6 |
Czas gry w min. od: | 240 |
Czas gry w min. do: | 360 |
Strona gry w serwisie BBG | Link do strony produktu |
Więcej informacji
- Mecatol Rex. Centrum znanej galaktyki i niegdysiejsza siedziba Imperium Lazax. Dzisiaj Rex to tylko zgliszcza potężnej cywilizacji, dawno zapomniane imperium, a także obiekt pożądania wszystkich ras biorących udział w galaktycznych konfliktach.
Galaktyka w stanie wojny
Od dwóch dekad Twilight Imperium jest niedoścignionym wzorem genialnej i monumentalnej strategii. Czwarta edycja to najbardziej dopracowana wersja gry, jaka kiedykolwiek powstała. Od trzech do sześciu graczy zmierzy się w militarnej, politycznej i ekonomicznej walce o kontrolę nad galaktyką. 16 frakcji, ponad 350 figurek, 51 kafelków, 561 znaczników i prawie 400 różnych kart - to musi robić wrażenie!
Dzieje cywilizacji
Każda rozgrywka w Twilight Imperium to osobna, unikalna epopeja pełna zdrady, konfliktu i wspaniałych podbojów. Galaktykę tworzy 51 kafli, na których znajdziecie wszystko, poczynając od dziewiczych planet, przez supernowe, po pola asteroid i uskoki grawitacyjne. Gracze otrzymują pule kafli i naprzemiennie "układają wszechświat" wokół Mecatol Rex - galaktycznej stolicy znajdującej się w jego centrum. Strategicznie umieszczona burza jonowa może stanowić naturalną barierę dla Twojej rasy, ograniczając kierunek rozwoju, zaś szczęśliwie położony uskok grawitacyjny może ochronić pokojowo nastawioną nację przed agresywnym sąsiadem. W Twilight Imperium jesteście jednocześnie konstruktorami, jak i zdobywcami kosmosu!
Runda gry rozpoczyna się od wyboru jednej z 8 kart strategii, które determinują kolejność graczy oraz dostępne dla nich unikalne akcje (od zapewnienia dodatkowych żetonów rozkazów, po zapewnienie kontroli nad handlem w całej galaktyce). Po dokonaniu wyboru, gracze aktywują swe międzygwiezdne flotylle, skacząc między systemami, podbijając nowe planety dla swych imperiów, handlując i zwierając sojusze. Na koniec tury gracze wspólnie ustalają nowe prawa i agendy, które niejednokrotnie zmieniają oblicze rozgrywki w nieoczekiwany sposób.
Na koniec każdej rundy podliczane zostają punkty zwycięstwa, przyznawane za spełnienie warunków z 10 zakrytych kart, z których co turę odkrywana jest kolejna. Każdy z graczy posiada także dwa sekretne cele, których wypełnienie przyniesie mu dodatkowe punkty. Do owych celów może należeć rozwój nowej technologii, podbicie ojczyzny sąsiada, czy inne wydarzenie. Im rozgrywka trwa dłużej, tym więcej sekretnych celów zostaje rozdanych graczom, nadając grze dynamizmu i tworząc satysfakcjonujące wyzwania - aż do momentu gdy jeden z władców osiągnie pułap 10 punktów, tym samym kończąc grę.
Galaktyka przywrócona
Handel, eksploracja, podbój, rozwój, zarządzanie - nadchodzi najlepsza strategia wszechczasów. Jeśli myśleliście kiedyś o tym, czy jest na świecie jedna gra, którą warto mieć na swojej półce, bo nigdy się nie zestarzeje, nie znudzi i zawsze chętnie do niej wrócicie (jak tylko będziecie mieli kilka godzin wolnego czasu na rozgrywkę), to odpowiedź jest prosta - Twilight Imperium.
Uwaga! W grze występuje duża liczba elementów z napisami w języku angielskim (np. karty, plansze, itp.). Wszyscy gracze powinni znać ten język lub posiadać tłumaczenie elementów gry.
Zawartość pudełka:
- 17 Faction Sheets
- 6 Command Sheets
- 51 System Tiles
- 354 Plastic Units
- 8 Strategy Cards
- 1 Victory Point Track
- 59 Planet Cards
- 40 Objective Cards
- 80 Action Cards
- 50 Agenda Cards
- 41 Promissory Note Cards
- 1 Speaker Token
- 122 Technology Cards
- 62 Unit Upgrade Cards
- 1 Custodian Token
- 2 Creuss Wormhole Tokens
- 1 Naalu "0" Token
- 2 Nekro Assimilator Tokens
- 272 Command Tokens
- 289 Control Markers
- 48 Trade Good and Commodity Tokens
- 49 Infantry Tokens
- 49 Fighter Tokens
- 8 Ten-sided Dice
Zobacz koniecznie:
- Opis na blogu Custodian of Mecatol Rex
- Recenzja na blogu Custodian of Mecatol Rex
- Recenzja na blogu Islaythedragon (ang)
- Rzut okiem na blogu Kaimada na platformie ZnadPlanszy.pl
- Unboxing na blogu Kaimada na platformie ZnadPlanszy.pl
- Recenzja na blogu Kaimada na platformie ZnadPlanszy.pl
- Wideorecenzja na blogu Shut up and sit down (ang)
- Rzut okiem w serwisie YouTube na kanale BoardGameGeekTV (ang)
- Wideorecenzja w serwisie YouTube na kanale The Dice Tower (Miami DIce) (ang)
- Tłumaczenie zasad w serwisie YouTube na kanale The Dice Tower (ang)
- Opis w serwisie BoardGameGeek (j. angielski)