Ta strona używa cookies. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

close

Bór gra planszowa, Portal Games

Producent:

Bór strategiczna gra planszowa o obłędnej grafice przypominającej japonskie animacje

Kupując ten produkt możesz zebrać do 11 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 11 punktów które można zamienić na kupon o wartości 2,20 zł.


112,99 zł

-7,00 zł

119,99 zł

Opis

Typ wydania: samodzielna gra
Rodzaj: gra strategiczna
Wiek: od 10 lat
Autor: Stevo Torres , Jake Morrison, Andrew Thompson
Główna cecha gry: rzuty kośćmi, area controle ,worker placement, leśne stworzenia, mikstury
Wydanie: polskie
Rok wydania: 2022
Liczba graczy od: 2
Liczba graczy do: 4
Czas gry w min. od: 40
Czas gry w min. do: 90

Więcej informacji

Bór to strategiczna gra planszowa prosto od wydawnictwa Pandasaurus Games (Wyspa dinozaurów, Dinosaur World).

Wcielimy się tutaj w zaklinaczy leśnych stworzeń, przyrządzających magiczne mikstury w tajemniczym lesie, w którym pory roku się ze sobą wymieszały. Bór łączy proste zasady oparte na rzutach kośćmi ze sporym ładunkiem strategicznym area control i worker placement. W czasie rozgrywki możemy obrać kilka strategii, skupiając się na jak największej kontroli obszarów albo też umiejętnie rozporządzać swoimi robotnikami. Oswajając kolejne Stworzenia i przygotowując Mikstury, będziemy równoważyć losowe wyniki rzutów i stopniowo budować nasz silniczek akcji. Gra posiada niesamowitą szatę graficzną, przywodzącą na myśl kreskę japońskiej animacji i pięknie wykonane komponenty z customowymi kośćmi na czele.

 

Atuty:

  • Nowa edycja bestsellerowej gry strategicznej od Portal Games w wielkim pudle z mnóstwem materiałów promocyjnych i w nowej wersji graficznej
  • Nowe elementy: znaczniki punktów życia Sztabu dla każdej armii, planszetki dla wszystkich frakcji, plastikowa wypraska mieszcząca wszystkie armie
  • Wyczerpująca broszurka FAQ
  • Gratisowa kampania opowiadająca o początkach Molocha

 

Różnice względem wersji zwykłej:


1. Duże pudło (31x31x10 cm) z nową okładką
2. Dwuwarstwowa plansza z nową grafiką
3. Znaczniki punktów życia Sztabu dla wszystkich armii 
4. Planszetki dla wszystkich frakcji
5. Plastikowa wypraska dla wszystkich armii
6. Kampania opowiadająca o początkach Molocha
7. Nowe ilustracje jednostek armii
8. FAQ w broszurce

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza Wioski
  • 1 znacznik Pierwszego Gracza
  • 4 plansze Postaci
  • 16 kości Pożywienia (po 4 dla gracza)
  • 8 kości Żywiołu (po 2 dla gracza)
  • 20 kart Boru
  • 36 kart Stworzeń
  • 32 karty Eliksirów
  • 4 karty Pomocy
  • 96 żetonów Składników
  • 24 Zioła
  • 24 Grzyby
  • 24 Kryształy
  • 24 Jagody Mocy
  • 38 żetonów PZ (o wartości 1 i 3)
  • 10 żetonów Wypalania

Pliki do pobrania:

 

Potrzebujemy zawodowca

Jakoś tak dziwnie się porobiło. Zima, jesień, po niej znowu zima. Gdzieś tam na chwilę mignie wiosna, a po niej następuje dwuletnie lato. I żeby nie było, tutaj wcale nie chodzi o globalne ocieplenie! To wszystko przez ten Bór. Psoci, miesza, bawi się przyrodą i psuje nasze humory. Przydałby się ktoś, kto zrobiłby z tym wszystkim porządek, ktoś, kto uwarzyłby kilka mikstur, oswoił parę zwierzaków i ujarzmił dziką przyrodę. Taki zaklinacz, a najlepiej, to kilku zaklinaczy.

 

 

Przygotowanie

Przygotowując się do rozgrywki, umieśćcie na środku stołu planszę Wioski. Posiada ona dwie zmieniające się co rundę strony Dnia i Nocy, zapewniające różne korzyści i akcje specjalne. Nad planszą znajdą się karty Boru, w którym będziecie szukać Składników do przygotowania Eliksirów — rynek Eliksirów umieśćcie po lewej stronie planszy. Z kolei po prawej stronie planszy znajdą się 4 stosy kart Stworzeń. Każdy z was otrzyma 6 kości — 4 kości Pożywienia i 2 kości Żywiołu.

 

 

Warzenie i oswajanie

Rozgrywka składa się z 4 rund. Na początku każdej rundy wszyscy rzucacie kośćmi, by potem umieszczać je na planszy Wioski albo kartach Boru. We wiosce będziecie wykonywać różne akcje specjalne, z kolei w Borze oswajać Zwierzęta i zbierać składniki do Eliksirów. Oczywiście pole, na którym kładziecie kość, musi zgadzać się z wynikiem tej kości. W czasie swojej tury każdy z was wykonuje w dowolnej kolejności 3 rzeczy: musi umieścić jedną ze swoich kości, może przyrządzić 1 Eliksir oraz może wypić 1 Eliksir ze swojej ręki.

 

 

Punktowanie

Kiedy przyrządzicie Eliksir, zabieracie go na rękę, kiedy zdecydujecie się go wypić, otrzymacie PZ i jednorazowe korzyści. Jeśli uda się wam oswoić jakieś Stworzenie, będzie przynosiło ono stałe korzyści, takie jak większa liczba zbieranych Składników, zwiększona kontrola Borów czy przeszkadzanie innym graczom. Na koniec rundy gracz, który ma najwięcej kości na danej karcie Boru, zabiera ją do siebie, co zapewni mu dodatkowe PZ. Na koniec gry będziecie punktować za Eliksiry, Stworzenia, przejęte Bory i posiadane Składniki.

Opinie

Napisz opinię

30 innych produktów w tej samej kategorii: