Ta strona używa cookies. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

close

Boule 6 szt. srebrno-czarne w welurowym etui

Producent:

Boule 6 szt. srebrno-czarne w welurowym etui - zagraj z przyjaciółmi w grę plenerową

Ten produkt nie występuje już w magazynie

Kupując ten produkt możesz zebrać do 8 punkty lojalnościowe. Suma twojego koszyka 8 punktów które można zamienić na kupon o wartości 1,60 zł.


85,99 zł

Opis

Typ wydania: samodzielna gra
Rodzaj: plenerowa
Wiek: od 5 lat
Główna cecha gry: imprezowa
Wydanie: europejskie z polską instrukcją
Liczba graczy od: 2
Liczba graczy do: powyżej 12
Czas gry w min. od: 30
Czas gry w min. do: 30

Więcej informacji

Gra w boule to tradycyjna francuska gra towarzyska z elementami zręcznościowymi, popularna przede wszystkim w południowej Francji (Prowansja), ale uprawiana także w innych regionach Francji oraz w innych krajach, szczególnie śródziemnomorskich.

Gra powstała w 1910 roku i wywodzi się z innej, podobnej gry o nazwie jeu provençal
("gra prowansalska"). Pierwsze boule były robione z drewna i obijane zewsząd gwoździami.
W 1930 roku przyjęto definitywnie użycie bouli ze stali. Pierwsze rozgrywki międzynarodowe odbyły się w 1959 roku, a w Mistrzostwach Świata w 2004 roku w Grenoble uczestniczyły już 53 kraje.


Rozgrywka odbywa się na pozbawionym trawy placu, np. na utwardzonym piasku, o wystarczających wymiarach i polega na rzucaniu z wytyczonego okręgu, stalowymi kulami ("bouami"; franc. "boule" - kula) w kierunku małej drewnianej kulki nazywanej po francusku "cochonet", co znaczy "prosiaczek" (w Polsce używa się nazwy "świnka").

Zasady gry w boule:
1. Przeciwko sobie grają dwie drużyny. Składać się mogą z dwóch lub trzech graczy, mogą również współzawodniczyć dwie osoby.

2. Drużynę rozpoczynającą rozgrywkę wybiera się poprzez rzut monetą. Jeden z graczy zwycięskiej drużyny wybiera miejsce rzutów i rysuje na ziemi okrąg o średnicy 35-50 centymetrów.

3. Pierwszy gracz, stojąc obiema nogami w narysowanym okręgu, rzuca "świnkę", czyli małą drewnianą kulkę, na odległość od 6 do 10 metrów.

4. Grę rozpoczyna zawodnik z drużyny, która rzuciła "świnkę", próbując umieścić swoją kulę jak najbliżej "świnki".

5. Następnie jeden z graczy drużyny przeciwnej rozgrywa swoją kulę, mając do wyboru trzy możliwości: celuje jak najbliżej "świnki"; celuje w kulę przeciwnika, próbując ją wybić; stara się przesunąć "świnkę" tak, by oddalić ją od kuli przeciwnika.

6. Jeśli po rzucie jego kula znajduje się najbliżej "świnki", to następny rzut należy do drużyny przeciwnej. Jeśli natomiast zawodnikowi nie udało się umieścić kuli najbliżej "świnki", to jego drużyna gra do momentu, kiedy jej kula znajdzie się najbliżej "świnki" lub do wyczerpania wszystkich swoich kul.

7. Jeżeli jedna drużyna nie ma już kul, to druga drużyna rozgrywa wszystkie kule, które jej pozostały
w grze.

8. Po wyrzuceniu wszystkich kul obu drużyn następuje koniec pierwszej rozgrywki. Punkty zdobywa tylko jedna drużyna, w zależności od tego, ile kul ma bliżej "świnki" od kul przeciwnika, a więc możliwe jest zdobycie od 1 do 6 punktów. Koniec partii następuje wtedy, gdy którakolwiek z drużyn zdobędzie 13 punktów.

Zawartość pudełka:

  • welurowe etui
  • 6 stalowych kul (średnica 70 mm, waga 0,7 kg)
  • 1 drewniana kulka (średnica 30 mm, waga 0,1 kg)
  • plastik do rysowania okręgów
  • instrukcja

Opinie

Napisz opinię

12 innych produktów w tej samej kategorii: