Ta strona używa cookies. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

close

Zamki Burgundii BIG BOX

Producent:

Zamki Burgundii BIG BOX

Wersja podstawowa z dodatkami!

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 15 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 15 punkty które mogą być zamienione na jeden bon o wartości 3,00 zł.


159,99 zł

-6,00 zł

165,99 zł

Opis

Typ wydania: samodzielna gra
Rodzaj: gra familijna
Wiek: od 12 lat
Autor: Stefan Feld
Główna cecha gry: strategiczna
Wydanie: polskie
Rok wydania: 2020
Liczba graczy od: 1
Liczba graczy do: 4
Czas gry w min. od: 90
Czas gry w min. do: 90

Więcej informacji

XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.

Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.

Na czym to polega?

W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:

  1. Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości. 
  2. Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  3. Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości. 
  4. Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.

W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.

Co wyróżnia edycję specjalną?

Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę: 

  • 4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach.
  • Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości.
  • Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji. 
  • Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów.
  • Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów.
  • Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom.
  • Wariant solo.
  • Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.

 

Zamki Burgundii to tytuł, który od wielu lat utrzymuje się w top 10 najlepszych gier strategicznych na serwisie BoardGameGeek.

 

Stefan Feld (ur. 1970) to niemiecki autor znany z charakterystycznych euro-gier o niewielkim poziomie losowości i dużym poziomie emocji w trakcie rozgrywki. Jego najbardziej znane gry, takie jak W Roku Smoka czy Zamki Burgundii zdobyły uznanie graczy na całym świecie.

Zawartość pudełka:

    • Komponenty z gry podstawowej:
    • 164 sześciokątne żetony włości,
    • 42 kwadratowe żetony towarów (po 7 w każdym z 6 kolorów),
    • 24 srebrne monety,
    • 26 kwadratowych żetonów robotników,
    • 12 żetonów bonusowych (po 1 małym i 1 dużym w każdym z 6 kolorów),
    • 4 żetony 100/200 punktów (po 1 w każdym z 4 kolorów graczy),
    • 8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy),
    • 9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała),
    • 1 plansza (dwustronna),
    • 16 plansz graczy (po 4 z numerami 1 i 2 oraz po 1 z numerami od 3 do 10),
    • 4 dwustronne planszetki pomocy.
    • --- Komponenty z dodatków:
      • 4 dodatkowe żetony włości,
      • 6 dodatkowych plansz graczy (od 11a do 11f): Posterunki graniczne,
      • 9 dodatkowych żetonów włości: Białe zamki,
      • 5 dodatkowych żetonów włości: Karczmy,
      • 12 dodatkowych kafli: Szlaki handlowe,
      • 8 dodatkowych plansz graczy (po 2 sztuki 12a1 i 12a2 oraz 12b1 i 12b2): Gra drużynowa,
      • 2 dodatkowe plansze graczy (13a i 13b): Wariant solo,
      • 18 żetonów tarcz: Tarcze.

    Opinie

    Oceń

    2020-09-09

    Genialna gra

    Gra nie jest najładniejsza jednak warto się przełamać, ponieważ świetna rozgrywka jest gwarantowana. Losy w grze zależą głównie od rzutów kośćmi jednak można przy niej sporo pomyśleć. Ma bardzo dużo możliwości i różnych strategii. Fajnie gra się zarówno w dwie jak i więcej osób.

    Oceń

    2020-09-06

    Polecamy!

    Gdy zabrałam się do przeczytania instrukcji byłam przerażona ilością komponentów, grafiką gry. Jednak bardzo pozytywne opinie skłoniły mnie do zagrania w tę grę. Instrukcję ogarnęłam dość szybko, po około 30 min zaczęliśmy z rodzinką rozstawianie komponentów i rozgrywkę. Pierwsza gra trwało około 2h. Wrażenia były różne, dzieciom trochę się dłużyło, twierdzili że grę można było rozegrać w mniej tur. Nam dorosłym bardzo dobrze się grało. Gra dostarcza wiele strategii i możliwości. Mąż już planuje kolejną rozgrywkę. Generalnie, po zagłosowaniu, polecamy tę grę jako ambitniejszą pozycję po „Osadnikach z Catanu”, czy też „Wsiąść do Pociągu”.

    Napisz opinię

    30 innych produktów w tej samej kategorii: